آموزش ها

سوسک آلمانی(سوسک ریز)

  • رنگ: قهوه ای روشن تا تیره با دو شاخک تیره و هم اندازه در قسمت کمر و پشت سر
  • شکل: بیضی
  • شاخک: دارد
  • پا: 6 
  • اندازه 1.5 تا 1.8 سانتی متر
  • مکان های رویت: همه کشورها

سوسک های آلمانی ترجیح میدهند در محیط های گرم و مرطوب که غذا و رطوبت یافت می شوند، زندگی کنند. این حشرات معمولا در آشپزخانه های خانگی یا تجاری یافت می شوند، بنابراین احتمال دیده شدن آن ها در این مکان ها بیشتر است. همچنین در این مکان ها مدفوع شان دیده می شود. این مدفوع سفید، تاریک و فلفل مانند است که روی پیشخوان و داخل کشوها یافت می شود. لکه های ترشحات آن ها تیره بوده و در گوشه های اتاق، بالای دور و اطراف شکاف های دیوار یافت می شود.

زمانی که جمعیت سوسک های آلمانی در تعداد زیاد موجود باشد، بوی بد به مشام می رسد.

آیا می خواهید از شر سوسک های آلمانی خلاص شوید؟ بهترین کار برای کنترل جمعیت سوسک ها رعایت بهداشت است. برای پیشگیری از نفوذ سوسک آلمانی به خانه یا محل کار، باید آشپزخانه را تمیز نگه داشت، لکه ها را پاک کرد و جاروبرقی کشید. ظرف های کثیف را در سینک تلنبار نکنید. تمام ورودی ها مانند لوله ها ئ دریچه ها را که امکان افزایش رطوبت در آن بالاست، عایق بندی کنید. در صورت علائم نفوذ سوسک باید یک متخصص تماس بگیرید تا جمعیت این سوسک ها را کنترل کند.

سوسک آلمانی می تواند در عرض یک سال تا شش نسل تولید کند، بنابراین برای کنترل این نوع حشرات باید هرچه سریعتر اقدام کنید.

سوسک های آلمانی به محیط های گرم (70 درجه فارنهایت/21 درجه سلسیوس) و مرطوب عادت دارند. آن ها معمولا در آشپزخانه های تجاری و حمام یافت می شوند. با این حال می تواند در جایی که غذا و نوشیدنی مصرف می شود یافت خواهد شد. این مکان ها در خانه عبارت اند از پذیرایی، نشیمن، آشپزخانه و حمام. هرگونه سوراخ و شکاف در نزدیکی منابع آب و غذا نفوذ آن ها را تسریع می کند، بنابراین باید این قسمت ها را پر کنید. سوسک آلمانی می تواند از سوراخ های ریزی به اندازه 0.5 میلی متر عبور کند.

سوسک آلمانی به راحتی مسیر عبور خود را باز کرده و با جویدن بسته های خوراکی، جعبه ها، نوشیدنی ها و لوازم دسته دوم مانند یخچال، تلویزیون، مایکروویو و غیره، به آن ها نفوذ می کند. گرم بودن هوا باعث می شود به راحتی از یک خانه به خانه دیگر بروند. همچنین دیده شده که در محیط های گرم در بیرون از خانه زنده می مانند.

سوسک آلمانی دهان بزرگی دارد و می تواند از هر چیزی مانند انواع غذا، صابون، چسب و خمیردندان، تغذیه کند. دوره های فعالیت سوسک های آلمانی به سن، شرایط زندگی و وضعیت فیزیولوژیک بستگی دارد. برای مثال، سوسک های ماده بسیار فعال بوده و سوسک ها نر نیز اغلب به جمع آوری آذوقه می پردازند.

جمعیت زیاد سوسک های آلمانی می تواند به بروز بیماری و واکنش های آلرژیک در بسیاری از افراد منجر شود. گفته می شود این سوسک حداقل 33 نوع باکتری، شش نوع کرم پاراسیتیک و حداقل هفت نوع از پاتوژن های انسانی را داراست. این موجودات می توانند با حرکت بر روی مواد آلوده جرم و باکتری را جمع کرده و به مکان های دیگر، غذاها و وسایل شخصی ببرند.

مطالعات پزشکی نشان داده که آلرژن های سوسک آلمانی واکنش های آلرژیک ایجاد کرده و می تواند به حملات آسم، مخصوصا در کودکان، منجر شود. به همین دلیل کنترل این حشره ضروری است.

                                     

                                                             تفاوت شناخت سوسک ریز آلمانی از سوسک آمریکایی - نگین دشت

 

                                                                              سمپاشی سوسک ریز آشپزخانه

 

 

sooski1

Blattodea. Cascuda. Santiago de Compostela 1.jpg

فروشگاه تخصصی سموم بهداشتی مهندس جعفری آماده ارسال انواع سموم ترکیبی درجه یک جهت مبارزه با سوسکهای ریز آلمانی به تمامی فروشگاهها،رستورانها،هتل ها،کارخانجات مواد غذایی،مدارس وکلیه اماکن می باشد.

جهت مشاوره و دستیابی به بهترین سموم ترکیبی برای مبارزه با سوسک ریز آلمانی با ما تماس بگیرید.

فروشگاه تخصصی سموم بهداشتی جعفری(گلایل)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.